Kiedy spotykasz kogoś po raz pierwszy, tworzysz w swoim umyśle wrażenie, które jest bardzo trudne do strzaskania.
Jeśli to wrażenie jest pozytywne, to prawdopodobnie będziesz widział tę osobę w pozytywnym świetle przez długi czas, aby przyjść. Nawet jeśli zrobi coś negatywnego dla ciebie, prawdopodobnie nadal będziesz pamiętać pozytywne wrażenie, które ustawił w swoim umyśle za pierwszym razem, gdy je spotkałeś.
Z drugiej strony, jeśli spotkasz kogoś i wrażenie jest negatywne, bardzo trudno jest postrzegać go w inny sposób.
Tego typu sytuacje są takie same dla ludzi, firm, żywności, napojów, miejsc, można to nazwać. Wrażenia, które tworzymy, zostają z nami.
Kiedy mówimy o biznesie, klienci i klienci mający negatywne wrażenie o Tobie i Twoich towarach/usługach mogą być bardzo szkodliwe dla przyszłego sukcesu Twojej firmy. Na wiele sposobów, słowo z ust może być bardziej potężne niż cokolwiek innego, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę siłę mediów społecznościowych w tych dniach.
Z tego powodu, tworzenie pozytywnego wrażenia na odwiedzających jest kluczowe.
Jak to zrobić i czy ergonomia może być tu kluczem?
W pewnym sensie tak.
Najlepsze sposoby na zrobienie dobrego wrażenia
Jeśli chcesz zrobić wrażenie na odwiedzających, niezależnie od tego, czy są to klienci, zleceniodawcy, czy osoby dzwoniące, musisz skupić się na ogólnych wrażeniach. Oznacza to dobrą jakość obsługi klienta, gdzie recepcja jest czysta, zadbana, a recepcjonista jest uśmiechnięty, uprzejmy i pomocny przez cały czas.
Dobrym pomysłem jest również oferowanie przekąsek, wygodne siedzenie i myślenie o ergonomii dla gości. Oznacza to, że nie będą rozwijać bóle i bóle w wyniku oczekiwania na ich powód, aby zobaczyć swoje biuro!
Sposób, w jaki Twoje biuro jest ustawione i zaprojektowane jest również dużym wskaźnikiem w kierunku robienia dobrego wrażenia.
Jeśli twój projekt odzwierciedla biznes, który robisz, jesteś już w połowie drogi to już połowa sukcesu. Upewnij się, że wszystko jest czyste, schludne, dobrze przemyślane i stylowe. Ponadto musisz pokazać, gdzie stawiasz swoje priorytety.
To właśnie tutaj w grę wchodzą ergonomiczne meble.
Powodem, dla którego ergonomia może faktycznie pomóc w wywarciu pozytywnego pierwszego wrażenia, jest ponieważ pokazuje, że dbasz o swoich pracowników.
Ergonomiczne krzesło jest o wiele lepsze niż zwykłe krzesło dla kogoś, kto siedzi przy biurku przez długi czas. W tym przypadku pomagasz im być wygodnym i wspieranym podczas ich dnia pracy i są mniej prawdopodobne, aby mieć problemy z bólem dolnej części pleców, bólem szyi, bólem nadgarstka itp.
Fakt posiadania tego typu ergonomicznie zaprojektowanych produktów w swojej przestrzeni pokazuje odwiedzającym, że przykładasz wagę do swoich pracowników i cenisz ich wkład. Jest to pozytywne, ponieważ pokazuje, że masz swoje priorytety we właściwym miejscu.
Na koniec dnia pokaż, że jesteś człowiekiem
Nigdy nie należy lekceważyć siły ludzkiego dotyku w środowisku biznesowym.
Kiedy wchodzisz do biura i widzisz, że firma dba o swoich pracowników, to w pewien sposób daje ci ciepły blask. To pomaga zobaczyć, że jest to firma, która dba nie tylko o tych, którzy pracują dla nich, ale że może rozciągnąć się na swoich klientów i klientów też.
Jeśli uważasz, że ergonomiczny to coś po prostu na pokaz, to właśnie tracisz coś ważnego. Pokazując, że jesteś człowiekiem i cenisz swoich pracowników, pokazujesz, że zależy Ci na tym, co inni mają, co czują i jakie mają doświadczenia. Oznacza to również, że zależy Ci na doświadczeniach, jakie mają z ich towarami i usługami również.
Małe rzeczy robią ogromną różnicę, takie jak:
- Maniery, "proszę" i "dziękuję
- Uśmiech i kontakt wzrokowy
- Oferowanie poczęstunku
- Zapewnienie gościom komfortu
- Nie kazać ludziom czekać zbyt długo
- Dbanie o to, aby wszystko było czyste i schludne
- Uważanie na czynniki rozpraszające, takie jak zbyt głośna muzyka
- Posiadanie wiedzy na temat produktów i usług, które oferujesz oraz umiejętność odpowiadania na pytania w jak największym stopniu
- Kiedy nie możesz pomóc, poszukaj informacji i przekaż je z powrotem.
- Zasadniczo robienie tego, co się mówi, że się zrobi i nie szukanie wymówek
Skupienie się na tym pozytywnym pierwszym wrażeniu może przynieść duże korzyści dla firmy.